Vidéki üzemanyag

Szponzorált tartalom

nav üzemanyagár

nav üzemanyagár

Gyerekkoromban sokat tartózkodtam vidéken. Ott éltek rokonaink, és ezért szinte minden nyarat náluk töltöttünk a testvéreimmel. A szüleink elváltak, és édesapám egyedül nevelt minket. Nagyon sokat dolgozott akkoriban, ezért fontos volt a számára, hogy az iskolai szünetekben ne legyünk túl sokat egyedül. Akkor még nem igazán fogtam fel azt, hogy mennyire nehéz lehetett neki ez a helyzet, egyszerűen csak élveztem, hogy vidékre utazhatunk. Sokkal jobban szerettem, mint Budapestet. A levegő tisztább volt, a természet közvetlen közelében lehettünk, állatokkal, és szinte egyáltalán nem voltak autók. Ha messzebbre kellett mennünk, mindig lovaskocsival indultunk útnak. Elképesztően szerettem lovaskocsin utazni. A nagyapám viccesen mindig azt mondta, hogy “tankolnunk kell”, amikor etette a lovakat. Így hamarosan elterjedt, hogy mindenki olyan kifejezéseket kezdett el használni a lovakkal kapcsolatban, mintha autót vezetnénk. A széna vagy a fű volt az üzemanyag, a kantár a kormány, és így tovább. Aztán amikor nagyobb lettem, én is megtanulhattam lovagolni. A földről nézve valahogy sokkal egyszerűbbnek tűnt! Amikor láttam másokat lovon ülni, olyan légiesnek tűntek, mintha csak repülnének. Azonban amikor én próbáltam ki először, mindennek éreztem magam, csak nem légiesnek. Mint a legtöbb gyerek, én sem szerettem az olyan dolgokat, amikért sokat kell küzdeni vagy várakozni: azonnal akartam tudni, és úgy vágtázni, mint a “nagyok”. Természetesen ez lehetetlen volt, de ahogy teltek az évek, végül én is eljutottam oda, hogy úgy érezzem, repülök. Csodálatos érzés volt. Olyan volt, mintha minden gond megszűnne körülöttem a világon, és csak száguldanék szabadon. Azóta is a lovaglás az egyik legfontosabb kikapcsolódás a számomra. Sajnos ma már nem tudok annyi időt a vidéki tanyán tölteni, mint gyerekkoromban, de ha csalódás ér, vagy nagyon sok a munkahelyi stressz, mindig a lovak között kötök ki.

A munkám során sokat kell vezetnem. Amikor megállok tankolni, gyakran eszembe jut a nagyapám: milyen jó lenne, ha az autók is szénával működnének! Nagyon drágák tudnak lenni a céges utazások. Éppen ezért minden ilyen esetben fontos, hogy vezessünk útnyilvántartást. Erre azért van szükség, hogy igazolni tudjuk, valóban céges célokra használtuk az autónkat. Amennyiben céges autót használunk, fontos, hogy egyértelmű legyen, nem tettünk vele magáncélú utazásokat; ha pedig a saját kocsinkat használjuk céges utakhoz is, akkor annak igazolása érdekében van rá szükség, hogy az adott utat valóban tisztán üzleti céllal tettük meg.

Az útnyilvántartásban szerepelnie kell a gépjármű típusának, forgalmi rendszámának, a fogyasztási normának, a kilométeróra állásának az év (vagy hó) első és utolsó napján, az utazás kiindulópontjának, az utazás céljának, valamint a felkeresett partnernek, és a megtett kilométerek számának. Pontos formai követelménye nincs: elkészíthető papír alapon a nyomtatványboltokban erre a célra gyártott formanyomtatvány segítségével, Excel táblázatban, illetve alkalmazás vagy program segítségével is megoldható. Az útnyilvántartás vezetése egyáltalán nem egyszerű feladat: a NAV ellenőrzések során minden tényezőt figyelembe vesznek: a munkaszüneti napokat, a sofőrök szabadságait, és gyakran még a térfigyelő kamerák felvételeit is. Ezek miatt rendkívül lényeges, hogy az útnyilvántartásnak minden esetben meg kell felelnie a valóságnak. Nem szabad olyan napra írni az utazást, amikor az adott dolgozónak szabadnapja volt. A tankolási számláknak meg kell egyezniük az utazás útvonalával, és a távolság adatoknak meg kell felelniük a valóságnak. Mivel ennek a vezetése, az adatok pontos lejegyzése meglehetősen nehéz, bonyolult, és időigényes, sokan használnak programokat, amelyek segítenek a nyilvántartás elkészítésében. Arról nem is beszélve, hogy a manuálisan vezetett útnyilvántartásokba sokkal nagyobb eséllyel kerülhet hiba, mint az alkalmazások által ellenőrzött változatokba.

Csak azért tudok erről ennyit, mert utánanéztem: kezdetben én is teljesen tanácstalan voltam. Azzal kezdtem, hogy beírtam a Google-ba: nav üzemanyagár. Így találtam rá végül a roadrecord.hu weboldalára. Ezen a felületen nagyon sok hasznos, új információt fedeztem fel, és az app is nagyon felkeltette az érdeklődésemet.

A RoadRecord egy „nav-álló” automata útnyilvántartás applikáció. Mobilra is letölthető, és segítségével meglehetősen rövid idő alatt pótolhatók az elmaradt útnyilvántartások. A weboldalt kifejezetten előnyösnek találtam. Már csupán az elrendezése, áttekinthetősége is magával ragadta a figyelmemet. A felületen sok képet helyeztek el, amelyek színesebbé és érdekesebbé teszik ezt az egyébként nem kifejezetten könnyű témát. A különböző kategóriák egyértelműen szét vannak választva egymástól, így mindig könnyű megtalálni, amit keresünk. A rendszerezettségnek köszönhetően a különféle információk nem keverednek össze egymással, és ezáltal azok számára is sokkal könnyebbé válik a megértése, akik egyébként nem járatosak még az útnyilvántartás, és ehhez kapcsolódó szabályok témájában.

A mobil applikáció segítségével manuálisan vagy automatikusan is rögzíthetjük az útnyilvántartást. A program képes arra, hogy a háttérben fusson, nem igényel külön figyelmet. Nem terheli meg sem az akkumulátort, sem pedig a mobilinternet használatát.

Az alkalmazás akkor is hasznos lehet, ha céges utazásainkra magán autót használunk. Ilyen esetekben kiküldetési rendelvény segítségével elérhetjük, hogy ne a saját pénzünkből kelljen kifizetnünk az út költségeit. Az ilyen módon megtakarított pénz pedig bárkinek jól jöhet, akár jó helyzetben van éppen a cége, akár anyagi nehézségekkel küzd. Az applikációban automatikusan készülnek el az utak rögzítései. Feltüntetnünk csak a céges utakat kell. A hiányzó utakra pedig automata tervezetet készít az alkalmazás, amelyet akár visszamenőleg is igényelhetünk.

Amennyiben kisteherautó sofőrök vagyunk, szintén sokat bosszankodhatunk a menetlevél vezetése során. A papíron rögzített menetlevél kitöltése nem kevés időt igényel, és gyakran bosszúságot is okoz, ha számunkra nem egyértelmű eltéréseket találunk benne. Az olyan kisteherautóknak, amelyek három és fél tonnánál könnyebbek, nem kötelező a menetlevél vezetése, amennyiben a szállítmányuk saját áru vagy pedig egyáltalán nem szállítanak árut. A költségeik elszámolásához azonban így is szükség van útnyilvántartásra. A weboldalon is olvashatjuk, hogy a RoadRecord kisteherautót vezető ügyfeleinek nagyrésze járművét csak és kizárólag céges célokra használja. Ebben az esetben igazán nem lenne jó lemondani az alkalmazás segítségével megtakarítható összegekről.

Számos oka lehet annak, ha valamiért egy korábbi üzleti útról nincs meg az útnyilvántartásunk. Lehet, hogy mi magunk voltunk azok, akik halogattuk az elkészítését, esetleg nem a megfelelő szakemberre bíztuk, vagy talán egy rossz program miatt hiányos lett. Bármi is legyen az ok, az ellentmondásos, hiányos, esetleg hibás út nyilvántartás magas összegű NAV büntetésekhez vezethet. A RoadRecord alkalmazás olyan intelligens út ajánló technikát alkalmaz, amelynek a segítségével visszamenőleg is szabályszerűen megvalósítható az útnyilvántartás.

Amennyiben szeretnénk kipróbálni a programot, de nem tudjuk, hogyan kezdjünk hozzá, vagy tartunk attól, hogy nem fogjuk tudni megfelelően használni, akkor a RoadRecord Tréninget nekünk találták ki. Ennek a programnak a keretein belül profi szakemberek mutatják meg nekünk ingyenesen, hogy hogyan tudjuk hatékonyan használni az alkalmazást. A szakértők videóhíváson keresztül ismertetik az applikáció működését, ötleteket és tanácsokat adnak, valamint válaszolnak a felmerülő kérdéseinkre.

Ha bármilyen kérdésünk lenne a programmal kapcsolatosan, egyszerűen feltehetjük egy online kapcsolatfelvételi lap segítségével. Ehhez semmi mást nem kell megadnunk, mint a nevünket, az email címünket, és az üzenet szövegét. A cég munkatársai egy munkanapon belül válaszolnak nekünk.

Nekem nagyon megtetszett a roadrecord.hu felülete és az applikáció leírása. El is mentettem a telefonomba a “nav üzemanyagár” keresésem eredményeit, hogy később is megtaláljam ezt a honlapot.

This entry was posted in Egyéb.