A quinoa mag hatóanyagairól érdemes beszélni

 quinoa mag

quinoa mag

Gluténmentes tulajdonságának köszönhetően, egyre népszerűbbé válik a magyar konyhákban is a quinoa használata. Ez egy olyan gabonaféle, ami igen magas fehérjetartalommal rendelkezik. Az állati eredetű fehérjét tökéletesen helyettesíti. Vegánok és vegetáriánusok étrendjéből nem hiányozhat a quinoa mag. Rostban gazdag, így javítja az emésztést. A szénhidrátot lassan bontja le. Könnyedén emészthető, így diétázok nagy kedvence. Vitaminokban, ásványi anyagokban dús, mellette magnéziumot, foszfort is tartalmaz.

Telítetlen zsírsavjait könnyedén fel tudja dolgozni a szervezet. Méregteleníti a sejteket és megőrzi a májfunkciók épségét. Időseknek kifejezetten ajánlott a fogyasztása. A quinoa mag kinézetre leginkább a kölesre hasonlít. Lúgosító hatással bír, hiszen értékes aminosavakat tartalmaz. A quinoa mag semleges ízének köszönhetően, édes és sós ételek elkészítéséhez egyaránt ajánlott. Főleg köret, kása vagy főétel készül belőle. Alapvetően úgy kell vele bánni, mint a hagyományos rizzsel. Energiaértéke 351 kcal.

This entry was posted in Egyéb.